Discriminatie melden

Klacht indienen

Iedereen in de regio Gelderland Zuid mag bij Ieder1Gelijk een klacht indienen vanwege discriminatie. Eventueel anoniem, als u dat wilt. U kunt ons daarvoor bellen of mailen. Wij luisteren naar uw verhaal en onderzoeken uw klacht. Wij geven u advies en kunnen eventueel bemiddelen tussen u en de tegenpartij. Verder ondersteunen wij u bij een klachtenprocedure bij het College voor de Rechten van de Mens. Zo nodig kunnen wij ook advocatuur, politie en Justitie of andere deskundigen inschakelen.

Registratie van meldingen

Ieder1Gelijk registreert meldingen van discriminatie. Bent u getuige van discriminatie, racistische graffiti of discriminerende opmerkingen in de media of op internet? Meld het ons. Door deze gegevens te verzamelen, krijgt Ieder1Gelijk zicht op ontwikkelingen en trends rond discriminatie en racisme. Zo kan bijvoorbeeld blijken dat er veel meldingen binnenkomen over een bepaald bedrijf of uit een bepaalde buurt. Ieder1Gelijk kan dan gericht actie ondernemen.

Gratis klachtenbehandeling

Onze klachtenbehandeling is gratis. Als u een klacht hebt, kunt u ons bellen op 0900–2 354 354. Wij maken dan een afspraak met u. Het is ook mogelijk om schriftelijk een klacht in te dienen of via het online meldformulier. U kunt bij Ieder1Gelijk ook terecht met vragen over discriminatie. Ieder1Gelijk geeft kosteloos informatie en advies over discriminatie en het voorkomen en bestrijden daarvan.

Ieder1Gelijk is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09.00-17.00 uur.

Bekijk hier een informatiefilmpje over de werkzaamheden van Ieder1Gelijk rondom het indienen van een klacht en de ondersteuning die Ieder1Gelijk kan bieden.